reklama

Otvorený list pre Evu Sirackú, predstaviteľku Ligy proti rakovine

Vážená pani Eva Siracká, Rozhodol som sa napísať Vám a publikovať tento otvorený list, lebo som dnes v médiách zachytil správu, že ste Vy, tvár Ligy proti rakovine, podporili na tlačovej konferencii KDH snahu týchto politikov doplniť do Ústavy SR nasledujúcu vetu: „Manželstvo je jedinečným zväzkom jedného muža a jednej ženy. Slovenská republika manželstvo všestranne chráni a napomáha jeho dobru."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (415)
Zdroj: zena.sme.sk
Zdroj: zena.sme.sk (zdroj: Ivana Lipovská)

Tieto riadky ma po ich prečítaní silno a bolestivo zasiahli a zanechali vo mne trpkú pachuť. Sám som gej a tým pádom som v tomto štáte občan II. kategórie aj v 21. storočí. Zároveň som bývalý onkologický pacient a preto si Vás a Vašu organizáciu nesmierne vážim. Viem, čo všetko pre ľudí v ich najťažších chvíľach robíte.

Pravidelne podporujem len vybrané charitatívne projekty a organizácie, tie, ktorým verím a o ktorých pomoci si myslím, že je zmysluplná. Vaša organizácia doteraz patrila medzi ne, a čo sa týka pomoci v oblasti prevencie a liečby rakoviny, tak ste boli jediná organizácia, ktorú som vždy podporil. Nepáči sa mi totiž, keď niektoré organizácie chcú pomáhať len onkologicky chorým deťom. Chápem, že pohľad ľudí na choré deti lepšie otvára peňaženky. Ja som už bol dospelý, keď som bojoval s chorobou, a určite mi veríte, že to bolo veľmi ťažké a bolestivé aj pre mňa ako dospelého človeka. Preto som si vážil Vašu organizáciu, že sa neznižujete k takýmto úskokom a nepriamo tým netvrdíte, že dospelí chorí si nezaslúžia takú pomoc, ako choré deti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravdou je, že moje dary pre Vás boli len „kvapkou v mori", nedajú sa porovnať s mnohotisícovými darmi od iných bohatších darcov, napríklad politikov zo strany KDH, z ktorých niektorí svoje dary poňali ako „odpustky" za lacné luxusné byty alebo iné korupčné a klientelistické politické prehrešky.

Dnes ma Vaša podpora snáh KDH pošliapať moje ústavou zaručené a právne neošetrené práva, ich snaha ešte viac mňa a mnohých mojich priateľov a priateľky vytlačiť na okraj spoločnosti a skomplikovať nám tak už dosť ťažký život, veľmi ranila. Cítim smútok, sklamanie a hnev.

Myslím si, že tak, ako má každý pacient právo na zdravotnú starostlivosť bez ohľadu na rasu, vierovyznanie, sexuálnu orientáciu a ďalšie diskriminačné aspekty, rovnako tak majú títo ľudia a platitelia daní právo žiť pokojný na láskyplnom vzťahu založený život, ak sa tak rozhodnú. „Ľudia sú slobodní a rovní v dôstojnosti i v právach."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto Vás pani Siracká prosím a žiadam, aby ste sa verejne dištancovali od diskriminačných a protiľudských snáh niektorých politikov a ospravedlnili sa ľuďom, ktorí vo Vás a Vašu bezpodmienečnú humánnosť verili a veria a zároveň sú LGBT ľuďmi, alebo ich rodinami.

Na druhej strane, ak ste silno presvedčená o tom, že táto diskriminačná veta má byť v ústave, potom vedzte, že strácate moju podporu a zároveň budem aktívne medzi mojimi priateľmi, kolegami, rodinou a kontaktmi na sociálnych sieťach informovať Vašich potenciálnych podporovateľov o Vašich osobných predsudkoch a budem ich odhovárať od podpory Vašej organizácie. Nájdeme si inú, kde sa aj my budeme môcť cítiť ľuďmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujem za pochopenie a želám Vám pekný januárový deň.

Dušan Veselovský

Dušan Veselovský

Dušan Veselovský

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Môj svet je pestrý a rozmanitý. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu